Timanttipesula sai suomalaiset puhumaan rahasta

Tutkimusten mukaan tulojen kasvattaminen lisää onnellisuutta ja tyytyväisyyttä suoraan vain tiettyyn pisteeseen asti, laskennallisesti noin keskitulotasoon saakka. Sen jälkeen liikenevä raha kannattaa sijoittaa niin sanotun ylemmän tarvehierarkian kulutukseen. Se tarkoittaa palveluja, tuotteita, kokemuksia ja elämyksiä, jotka vahvistavat itsensä toteuttamista, yhteenkuuluvuutta muiden kanssa, välittämistä ja arvonantoa.

Timanttipesula käsittelee myös kahta muuta kriittistä pääomaa, ajan ja talentin sijoittamista.

Lehtipuulla on aiemmista töistään vuosien kokemus viestinnästä varainhankinnan ja sponsoroinnin parissa, muun muassa Suomen World Visionin viestintäjohtajana ja Helsingin juhlaviikkojen viestintävastaavana. Työtään hän on kentällä tehnyt maailman absoluuttisesti köyhimpien ja rikkaimpien kanssa, mikä sai hänet kiinnostumaan aiheesta. “Suhdetta rahaan ei määritä niinkään rahan määrä kuin se, mihin sen käytämme, ja mitä syvätarpeita sillä pyrimme tyydyttämään”, tiivistää Lehtipuu.

Seuraa Timanttipesulan matkaa kirjautumalla blogin seuraajaksi: www.unnalehtipuu.com

#timanttipesula